20120915

a day in gramzow





I torsdags tog jag tåget md Magnus till Gramzow, jobbig tågresa då Magnus praktiskt taget grät hela vägen... Jag blev bara kvar i Gramzow en natt för jag ville så gärna åka tillbaka till Berlin och ha lite alone time, man får ju inte vara för sej själv så mycket när det är barn i närheten så nu sitter jag hemma i lägenheten ensam, så skönt. Har varit ensam hemma alla helger sen jag kom hit nu! Jaja, igår medans jag fortfarande var kvar där i Gramzow så åkte vi till ett stall där man kan hyra hästar att rida på så jag och Pontus hyrde en varsin häst och så blev det en timmes uteritt, blev dock bara skritt eftersom Pontus inte kan rida men hängde med för att visa mej vart jag kunde rida, nästa gång ska jag rida själv så jag kan rida på riktigt! Jag fick iaf rida på skimmeln ni ser på en av bilerna (för er som inte vet vad en skimmel är så är det en vit häst), den var väldigt busig och hade väldigt mycket energi därför fick jag ta den och Pontus fick den lugna hästen som var jättefin! Det fanns även ett föl på gården, så gullig! Mamman var gigantisk, har aldrig sett en så stor häst förr, fan även en svart häst som var lika stor som mamma hästen, dock så lyckades jag inte fånga derass storhet på bild. Hittade även skelettet efter något får/get djur, vette fan vad det var för djur men tyckte det var coolt iaf, och eftersom jag inte är vegetarian längre så är det helt okej att tycka att döda djurs skelett är coola, haha. Nu ska jag snart hoppa in i duschen, ska kanske ut ikväll men vet inte om jag vill/orkar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar