20120815

berlin - so far so good


När jag landade i måndags (råkade skriva lördags först) stod Pontus (pappan) och välkomnade mej med en bukett solrosor och en kram, Magnus (barnet) var med mormor/gammelmormor och Anja (mamman) var hemma och lagade mat. När jag kom fram fick jag en kram av Anja också och Magnus var blyg och vågade inte hälsa men så fort jag hade kommit innanför dörren (efter typ 10 sekunder) så kom han och visade sin traktor för mej. Sen gjorde Anja mat, lax blev det och det var riktigt gott.

Igår hade jag sällskap av Anja första halvan av dagen, då gick vi till the mayor's office och fixade så jag blev en riktig Berlinare, sen gick vi hem och åt lunch (dom har världens godaste yoghurt och müsli här) sen skulle Magnus sova middag så då chillade jag bara. Sen kom Pontus hem och sällskapade mej resten av dagen som spenderades på lekparken som jag tror ligger vid tiergarten, väldigt fin lekplats. Var väldigt trött till kvällen så gick och la mej vid 22 men då ringde pappa så pratade med han en timme sen kunde jag inte somna förrän 0030 typ.
Idag var det bara att kliva upp klockan åtta och hoppa in i duschen och sen blev det frukost. Efter det kom Pontus och Magnus hem som hade varit till tandläkaren och sen åkte Pontus till jobbet och jag var själv med Magnus från ca 0900 imorse tills kl 1330 då Anja kom hem. När hon kom hem var det dags för Magnus att sova middag och hör och häpna, han vela ligga i mitt knä och absolut inte Anajas medans han drack sin varma mjölk innan han skulle somna. Mitt knä är alltså bättre än mammas knä. Sen när jag hade nattat han sa Anja "it's really great that he already likes you so much, he must be in love with you if he want you when it's time for bed" haha och jag som egentligen inte ens tycker om barn, tur att han gillar mej iaf.
När jag var själv med han idag så sprang han runt i ca en timme med bubbelplast, han sprang seriöst i en cirkel i teverummet och skrattade hela tiden. Nu när han vaknar ska vi åka på lite sightseeing, blir the mall idag, sen var det nån trevlig beach bar som hon ville visa men det är för varmt idag för det. Och vid brandenburg är det galet mycket turister nu så det tar vi också en annan dag. Det var något mer jag tänkte säga med har totalt glömt bort det. Kan ju ist berätta att det är nio trappor upp till deras lägenhet (...takvåning), jag som vanligtvis tycker sex trappor är jobbig hos mamma. Väldigt fint trapphus här dock.

Har problem med internet på datan så bloggar från mobilen nu och då tror jag bilderna jag lägger upp blir småa. Men tror dom blir större om man klickar på dom! Nu ska jag fortsätta ta det lugnt i tio minuter innan det är dags att väcka den lilla.

Ha det bra i Sverige, just ja, hur är vädret där? Här är det så varmt så jag inte ens kan sitta på terrassen, gömmer mej inomhus ist, måste köpa en hatt för nu går jag runt med en sjal på huvudet.

1 kommentar:

  1. Bra att du har det bra och bra att ungen gillar dig! :D Hinner inte skriva så mkt för ska iväg och träna, men här visar min termometer just nu 29,1 i solen :)

    SvaraRadera