20120815

walking on sunshine


Det är så otroligt varmt i Berlin just nu så jag klarar inte ens av att sitta på terrassen en minut. Idag när Magnus hade vaknat var vi in till stan, vi var in på kadewa (tror det heter så va?) otroligt fint där iaf, önskar bara att jag hade råd att shoppa i butikerna där. Sen åkte vi till ett annat köpcenter och där fanns det en zara butik och jag hittade min drömväska, har letat efter en liknande i kanske ett år utan att hitta nå men nu äntligen. Den är i svart skinn, ganska stor och väldigt enkel men fin design och passar till allt. Nu behövs ju bara en hatt. Och måste köpa solskyddsfaktor också och schampo och balsam. Jag har kommit fram till att jag absolut inte kommer skaffa barn i framtiden, så alla gånger jag sagt att jag aldrig ska ha barn och folk har svarat "det kommer ändras med tiden" så har jag tänkt att det kanske är som dom säger men nu har jag insett att jag inte kommer göra det. Inte en chans. Gillar inte att leka med ungen, gillar absolut inte när han vill mysa eller när han vill att jag ska matta han, eller när man är ute och går och man måste hålla han i handen. Tycker barn är så otroligt äckliga så det finns inte. Och dom kan inte prata riktigt, bara mumla. Och så stänker dom vatten på en. Magnus är inte så grinig av sej men han går ändå inte hem hos mej. Finns massa annat jag vill klaga på också men nu räcker det.

Jag har fått massa småsmåsmå fräknar på benet för det är så soligt och varmt här. Och mitt största problem är ju att jag inte äger mycket sommarkläder, har två shorts (varav ett par som jag aldrig använt för jag avskyr dom) och en kjol fast kjolen är inte en lämplig vardagskjol, eller den är inte lämplig till nånting. Och har typ tre toppar som man kan ha när det är varmt, varav en har krympt lite i tvätten. I-landsproblem jag vet. Nu är jag trött. Ska äta lite ratatouille och Anja gjort och dricka världens godaste flädersaft sen lägga mej i sängen och kolla på true blood. Har fortfarande problem med internet på datan och har inte pratat med Pontus om det än men får ta och göra det snart, problemet är ju att han inte är så teknisk.

1 kommentar:

  1. Hahah asså lisa, hoppas inte föräldrarna läser din blogg någongång! Hur ska du klara dig där borta ett år om inte ungen går hem hos dig? ;)

    SvaraRadera