20120427

berlin/au pair

google
Den 13e Augusti flyttar jag som sagt till Berlin. Jag ska jobba som au pair i ett år hos en tysk/svensk familj, ska då även bo hos dom. Dom bor mitt i Berlin i en takvåning som verkar vara helt underbar och dom har en son som heter Magnus och är 3 år som jag kommer ta hand om. Pappan i familjen kommer från Sverige så han snackar svenska och ungen pratar också svenska, Anja som mamman heter kommer från Tyskland så henne får man prata tyska/engelska med, men vad jag har förstått så förstår hon svenska ganska bra men kan bara inte prata svenska. Och för er som undrar så kan jag inte ett enda ord tyska, okej kan säga ich libe dish, men det är allt jag kan så jag kommer gå en intensivkurs i tyska där som familjen så snällt betalar för! Nu vet jag inte riktigt vad mer jag ska säga om det här, därför avslutar jag detta inlägg här.

3 kommentarer:

  1. Ohh, lisa ska lära sig tyska! ;)

    SvaraRadera
  2. Hej, jag har funderat lite över att åka som aupair till Berlin men inte hittat någon bra sida för att hitta en värdfamilj. Så var och hur tog du kontakt men din värdfamilj? // Hanna Schön

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Hanna! Vad kul att du vill åka till Berlin och jobba som au pair, det är något jag verkligen kan rekommendera. Jag har ju nyss kommit hem efter mitt år där och stormtrivdes! Jag hittade min (underbara) au pair familj på aupair-world.net, jag skapade en profil där och sen tog familjen jag hamnade hos kontakt med mej.
      Aupair-world.net är en privat sida så det går inte genom nån agentur. Jag var medlem på sidan i ca 2 veckor sen var allt klart och kontraktet påskrivet. Lycka till med att hitta en familj! xx Lisa

      Radera