20120426

unicorn



weheartit

Selbora som jag är halvfodervärd på är såld och åker till sina nya ägare imorgon, och nästa vecka får Linda (hon som har äger Selbora t.o.m. imorgon) en ny superfin frieserhäst, jag kommer fortsätta hjälpa Linda som vanligt även med den nya pollen. Behöver jag säga att jag längtar? Som tur är så har inte jag fäst mej vid Selbora så mycket, så för mej är det inte särskilt jobbigt att hon flyttar iväg, men tycker synd om Linda som säljer sin lilla ögonsten!
Ser så sjukt mycket fram emot nästa vecka då jag får rida Nanne, som friesern heter, för första gången, det kommer nog bli magiskt, förväntningarna är skyhöga så hoppas jag inte blir besviken. Första gången i mitt liv jag kommer rida en frieser så det kommer bli riktigt intressant och spännande, och det kommer nog vara helt annorlunda från vad det är att rida på Sellan, för hon är både skänkeldöd och ganska hård i munnen, så med henne får man kämpa extremt mycket bara för att få henne att gå framåt.
Kommer definitivt lägga upp bilder på friesern när den kommit till stallet, även om jag bara har min gamla dåliga mobilkamera, hm, kanske får låna med mej syrrans systemkamera om jag har tur!

Imorgon ska jag försöka skriva ett inlägg om min kommande flytt till Berlin för nu är det klart att jag flyttar dit, och flyttlasset (läs resväskan) går den 13e Augusti, så blir iaf kvar i Sverige över sommaren.

1 kommentar: